luni, 14 iulie 2008

Tabara crestina (2)

Cateva completari:
Anul trecut au participat la tabara crestina 37 de elevi din clasa a VII-a şi a VIII-a iar tema aleasă pentru ei s-a numit „Prietenia în concepţia creştină” şi 35 de elevi din clasele a X-a şi a XI-a care au aprofundat cunoştinţele despre „Familia creştină”.
Tabăra s-a desfăşurat pe parcursul a doua săptămâni pline de activitati interesante la care elevii au participat activ, la fel si profesorii.
***
Eseuri realizate de elevi si prezentate in revista taberei
Eu, prieten cu Iisus Hristos


Să înţelegem că Iisus Hristos este Prietenul Suprem, că El ne oferă modelul de prietenie, de dragoste şi de iertare, este esenţial pentru orice creştin. Primind în dar prietenia lui Hristos, vom moşteni Raiul.
Cum înţeleg copii prietenia cu Iisus Hristos şi cum răspund acestei prietenii, vom afla citind fragmente din eseul cu tema ,,Eu prieten cu Iisus Hristos”.
,,Prietenia mea cu Iisus Hristos este o prietenie spirituală, prin rugăciune. Ca prieten adevărat, El mă ajută oricând . Toleranţa Lui faţă de mine este deosebit de mare, iertându-mă de fiecare dată când greşesc, indiferent cât de grav.
Nefiind o prietenie obişnuită, ea durează de când mă ştiu şi va dura o viaţă întreagă. Spre deosebire de un prieten obişnuit El este alături de mine întotdeauna şi mă ajută la nevoie.,,
Roman Iuliana, clasa a VIII-a A

,,Prietenia este o relaţie între doi sau mai mulţi oameni, care se bazează pe respect, recunoştinţă, iubire. Iisus Hristos a intrat de-a lungul vieţii Sale în contact cu mulţi oameni cu care a dezvoltat prietenii frumoase si de lungă durată.
Prietenia Mântuitorului izvorăşte din iubirea faţă de oameni. Şi noi putem fi prieteni cu Iisus Hristos, iar prietenia noastră trebuie sa se bazeze pe criteriile prieteniei adevărate, la fel ca şi cea dintre oameni. Singura diferenţă este că aceasta nu are limite, este veşnică”.
Buteanu Mihai Andrei, clasa a VIII-a B

,,Prietenia mea cu Iisus Hristos se naşte din dorinţa de a mă mântui. Ea continuă prin dorinţa de a fi bună, de a alege calea dreaptă, de a găsi liniştea sufletească. Noi Îi cerem ajutorul, dar trebuie să răspundem cumva la ajutorul primit. Vorbim cu Domnul Iisus Hristos prin rugăciune şi prin cântările bisericeşti. Eu mă descarc sufleteşte în faţa Lui. Cred că este fericit când vede persoane care au dorinţa de a se mântui. El este prieten cu fiecare om care răspunde la prietenia Lui. Nu trebuie să ratăm o astfel de prietenie”.
Şanta Anamaria, clasa a VIII-a A

,,Eu consider necesar ca într-o prietenie să existe neapărat preocupări comune, respect, încredere şi afecţiune. Şi în prietenia cu Iisus Hristos trebuie să existe respect şi preocupări comune. Dar în relaţia cu El, trebuie să fie o singură preocupare şi anume mântuirea sufletului. Pentru aceasta trebuie să împlinim poruncile, să ne iubim aproapele, chiar dacă nu avem cu el o relaţie de prietenie. Cred că ar trebui să mai îmbunătăţesc relaţia mea cu Hristos pentru că nu întotdeauna fac tot posibilul să fiu pe placul Lui, să-L ascult”.
Şanta Ioana-Maria, clasa a IX-a C

Vreau sa-mi intemeiez o familie
„Încă din copilărie învăţăm de la modelele noastre, părinţii, cum să ducem o viaţă normală, liniştită şi fericită, o viaţă de familie. Observând bunul comportament şi devotamentul părinţilor faţă de copii, vrem ca şi noi la rândul nostru să avem o asemenea viaţă, devenind părinţi pentru a putea dărui fiilor noştri iubirea şi învăţăturile de care şi noi am avut parte.
Mai trebuie să treacă ceva vreme până să întemeiez o familie, ceea ce îmi doresc foarte mult, deoarece în primul rând trebuie să-mi termin şcoala şi să-mi găsesc un loc de muncă pentru a putea ajuta la momentul potrivit bunul mers al familiei.
Un alt aspect important este băiatul potrivit, alături de care decid să-mi duc mai departe viaţa. După ce o să-mi umplu golurile pe care încă le am legate de viaţa în familie şi o să iau în serios acest aspect o să-mi întemeiez o familie care sper din tot sufletul să tindă spre familia ideală, sfântă”.
Boer Dana , clasa a XI-a a, Liceul Teoretic “Petru Rareş” Tg. Lăpuş

„Pentru mine familia este ceva minunat! O familie creştină adevărată poate fi considerată chiar ceva „sacru”, deoarece întemeind o familie după regulile creştine, putem să dobândim Împărăţia Cerurilor, fiind practic o cale spre mântuire, asemenea călugăriei.
Ceea ce-mi doresc eu cel mai mult este să-mi întemeiez o adevărată familie, nu o familie care se poate întâlni azi foarte des, adică în care există neînţelegeri, infidelitate, minciună şi multe alte păcate. Aş vrea o familie care să poată fi exemplu, o familie care luptă pentru adevăr şi dreptate, pentru o comuniune, înţelegere şi cel mai mult pentru credinţă. Ştiu că este foarte greu acest lucru dar Dumnezeu se bucură şi-i ajută pe toţi, în special persoanele care-şi doresc cu adevărat asta.
Fericirea deplină o dobândeşti în familie. Clipele cele mai frumoase sunt cele petrecute alături de persoanele dragi, în familie, puterea de a trece peste obstacole o primeşti şi o dobândeşti din iubirea familiei. Familia creştină oferă o şansă a mântuirii, deoarece dacă credinţa este în primele planuri ale familiei, Hristos este acolo în mijlocul familiei şi-i ajută.
Tabăra de anul acesta m-a ajutat să-mi dau seama că vreau cu adevărat să-mi întemeiez o familie şi în primul rând mi-a descoperit ceea ce înseamnă asta, precum şi ce trebuie să facem ca să reuşim acest lucru”.
Man Cristina, clasa a XI-a A, Liceul Teoretic “Petru Rareş” Tg. Lăpuş

„Cel mai important moment din viaţă, pe lângă altele, este întemeierea unei familii. Îmi plac foarte mult copii şi aş vrea ca familia mea să fie numeroasă şi dragostea să fie prezentă tot timpul în viaţa noastră. Femeia se va mântui prin naştere de copii şi cred că orice femeie ar trebui sa mediteze asupra acestui lucru. Aceeaşi dragoste pe care o port copiilor aş vrea să o port şi soţiei, aş vrea să o iubesc din toată inima mea. Această dorinţă m-a urmărit toată viaţa. Pentru mine familia este calea spre mântuire, de aceea ea este foarte importantă şi cred că Dumnezeu mă va ajuta să am o familie frumoasă şi fericită.
Podină Paul Ionuţ, clasa a XI-a B, Seminarul “Sf. Iosif Mărturisitorul” Baia Mare

2 comentarii:

Anonim spunea...

este super frumos si informativ blogul:)
multumesc pentru ca miai publicat si mie articole.Ioana Santa

Ramona spunea...

Cu mult drag, Ioana.
Sper sa ne intalnim si anul viitor :)