vineri, 8 august 2008

Scrisoare către Dumnezeu din partea unui tânăr îndurerat

Din "Tinereţe curată, tinereţe frumoasă"
Părintele Timotei Kilifis
Editura Egumenita


Părinte Timotei, am citit cartea “Înainte, tineri!” Aceasta lectura mi-a provocat o puternica reacţie, pe care as dori sa o cunoaşteţi si dumneavoastră. De aceea va scriu cuvintele mele adresate lui Dumnezeu:
Mă lupt, Doamne, sa cred ca exişti. Mi se pare ca eşti absent din viata mea. Cuvântul pe care îl aud cel mai adesea asociat cu numele tău este nu. Viata mea este o continua drama. Nu exista nicio speranţa ca lucrurile se vor îmbunătăţi. Merg din rău in mai rău. E jalnic.
Izbucnesc in plâns. Unde eşti? Unde iţi duci viata? De ce nu faci ceva sa intri si in vieţile noastre, ca să ne ajuţi? Vezi ca ne doare si ca suferim, iar tu stai si te uiţi la noi ca la televizor.
Nu cred ca sunt un om nebun. Nu iţi cer lucruri prosteşti. Cer doar putina linişte. Sa trăiesc si eu ca orice om.
De ce m-ai adus pe lume in aceasta familie? De fapt, in aceasta presupusa familie, căci numai familie nu se poate numi. Suntem dezbinaţi. Unul aici si celalalt dincolo. Fiecare membru al familiei si-a ridicat propriul catarg, făcând ceea ce îl taie capul. E nenorocire!...
Pe de alta parte, vad ca lumea merge spre dezastru. Războaie, boli, catastrofe…Vezi copii care mor de foame cu milioanele in fiecare an iar tu stai si priveşti indiferent. In locul tău as face totul ca sa-i salvez. Ce fel de Dumnezeu eşti tu?
Si totuşi, vreau sa te iubesc. Am nevoie de tine. Vreau sa-ti vorbesc si sa-mi vorbeşti. Te vreau in sufletul meu, dar credinţa mea este zdruncinata si sufăr foarte mult.
Poate ca nu stau sa te slăvesc încontinuu? Poate ca rugăciunile mele nu-ti plac, pentru ca iţi vorbesc aşa cum îmi vine? Doar vreau sa fiu sincer cu tine. Sau poate ca nu mă asculţi pentru ca nu prea mă duc la biserica? De ce ma tii mereu in durere si părăsire? De aceea mă înfurii uneori si, de nervi, te blestem.
Nu ti-am cerut niciodată bani mulţi sau lux. Doar cat am nevoie. Sănătate, iubire, libertate, linişte, care pentru tine nu costa bani. Ce te costa daca mi le dai? Nu-ti pasa de mine? Atunci de ce m-ai făcut? Poate crezi ca nu m-ai pedepsit suficient? Poate pentru ca fumez si pentru ca am si eu aşa ca ceilalţi tineri o prietena, fara de care mi-as pierde minţile? Pune-te in locul meu.
Aşa cum ştii, părinţii mei sunt despărţiţi. De ce s-au mai căsătorit si au mai făcut copii?
Pe tatăl meu nu-l pot ierta. Nu cred ca o sa-l iert niciodată pentru relele pe care le face. Le-a făcut nefericite pe mama si pe bunica, dar si pe noi toţi. Daca vrei, iartă-l tu. Poate ca nici nu este el de vina. Doar tu l-ai creat…
Pe de alta parte, mama isi varsă toata nefericirea pe noi. Tipa mai ales la mine. Iart-o pentru ca m-a făcut pe mine calul ei de bătaie.
Nici fratele meu nu crede in tine. Spune ca nu exişti. Pentru ca daca ai exista, nu ai lăsa lumea in haosul în care se afla. Se întreabă care este logica ta. Noi nu înţelegem nimic. Iar daca noi nu înţelegem, care este câştigul tău?
Dar daca exişti, iartă-l pentru ca om e si el. Ce poate sa zică? Si el o duce rău. A fi om echivalează cu a fi nebun. Când îl copleşesc toate, isi pierde minţile. Nebunie, nebunie, nebunie…
Aşadar, Doamne, pe ce anume m-as putea baza? Toate in jurul meu sunt o ruina. Nu mă vezi? Sănătatea, stomacul îmi sunt distruse, deşi am numai 18 ani. Ajuta-mă! Mă pierd…
Daca exişti, fa ceva înainte sa fie prea târziu…”

Răspuns

Iubitul meu fiu, in cuvintele tale domneşte multa confuzie. Hai sa vorbim. Exista balsam. Repet: nicio problema nu este de nerezolvat pentru omul corect, care Îl cauta cum si unde trebuie pe Dumnezeu.
Dumnezeu adevărat te iubeşte inimaginabil de mult si are foarte multe sa-ti ofere. Vrea sa-ti ofer totul. Este de ajuns ca si tu sa vrei si sa te apropii de El cu adevărat
, aşa cum scriu in unul din capitolele acestei cărţi. Vino la El.
Bine ar fi sa se apropie de Dumnezeu toţi tinerii trădaţi de cei mari, de ideologii si sisteme false, proveniţi din familii destrămate si distruse.
Dragii mei tineri, acest răspuns este valabil pentru toate situaţiile asemănătoare. Nu se poate astfel, deoarece pentru acoperirea tuturor cazurilor concrete ar trebui scrise foarte multe cărţi…
Va doresc sănătate si bucurie. Dumnezeu sa fie cu voi.

Niciun comentariu: