sâmbătă, 31 ianuarie 2009

Frica cea buna

-Dar tie nu ti-e frica? m-a intrebat o prietena, intr-un moment de panica.
Atunci nu m-am gandit la altceva decat sa o incurajez, sa-i dau speranta, sa aiba nadejde in Dumnezeu si sa-si alunge teama.

Dupa cateva zile am avut ocazia sa ascult cateva cuvinte de incurajare ale unor crestini (glasuri ale unor parinti si teologi) si acestea mi-au fost de un real folos, mi-au dat curaj. As fi putut atunci sa o ajut, poate, si mai mult pe buna mea prietena.

-Dar tie nu ti-e frica?...

-Ba da, mi-e frica. Mi-e frica de mine, mi-e frica de faptul ca nu voi da "raspuns bun", de unele reactii pe care nu doream sa le am, de unele cuvinte pe care le-am rostit si mai bine taceam, de mine mi-e frica...de faptul ca nu ma cunosc destul de bine...

Poate ca toti suferim la un moment dat de o anumita frica si poate Domnul tocmai de aceea ne-a dat atatea indemnuri la curaj.

Uneori mi-e frica sa imi astern gandurile aici, pare ca imi pun sufletul pe tava...alteori mi-e frica sa nu fac un lucru gresit, si atunci renunt sa-l mai incep...deci nici eu nu prea am curaj, decat uneori...

Un omulet iubit imi spunea odata ca Sfintii si Dumnezeu mereu sunt alaturi de noi, deci, pentru ce sa ne temem? Si chiar asa este, pentru ce sa ne temem?...Cuvinte pe care le stim, dar mai simtim nevoia sa le auzim spuse si de altii...

Exista si frica cea buna.
Frica cea buna este Frica de Dumnezeu, care ne face intelepti si ne duce la implinirea poruncilor.

Am indraznit sa vorbesc despre frica, dar e un subiect atat de delicat. De fapt doream sa va vorbesc despre curaj, nu stiu cat am reusit...poate deloc, si de aceea am ales textul parintelui Nicolae Steinhardt, sa ne vorbeasca dansul despre curaj.
Curajul (1)
Curajul (2)

Am gasit si alte cuvinte despre frica si curaj, si le voi posta...poate pentru mine, poate pentru voi...pentru noi toti.


Ramona

Niciun comentariu: