marți, 6 iulie 2010

Învăț să las să treacă prin mine și aceste bucurii mărunte

Am probat azi o rochie superbă, care-mi stă foarte bine...
Recunosc că m am dus în Mall pentru că eram deprimată.
Este la reduceri, mai mult de jumate, însă nu am bani să o iau nici așa, dar m-am uitat la Hristos și... îs liniștită... dacă-mi dă banii o iau, dacă nu, nu.
Și după ce am probat-o am avut bucurie.
Ceea ce e interesant e faptul că mă gândeam că această bucurie e cam... „lumească” și poate chiar „păcătoasă”, având în vedere că mă bucuram de un lucru pur lumesc, o haină probată, slăbiciune specific feminină. 
Dar am zis că așa cum stările sufletești negative: deprimare, tristețe, lipsa de sens, trebuie lăsate SĂ FIE și să nu le pun repede capac, așa și această firavă, tandră și duioasă bucurie, că am probat o rochie ce mi-i dat să o trăiesc acum, SĂ O LAS SĂ FIE și să nu o dosesc repede pentru că e „păcătoasă” sau „lumească”. 

Din faza asta am învățat că dracul, prin lume, prin el însuși și oleacă și prin neștiința noastră, vrea să ne pună capac la toate cele ale noastre lăuntrice, să le acoperim, reprimăm, dosim repede cât mai adânc: să nu ne lase să ne trăim până la capăt durerile, dar face și tot posibilul să nu ne bucurăm băgându-mi în cap fel de fel de idei aparent „creștinești” sau „duhovnicești” însă nu pot avea acces la BUCURIA DESĂVÂRȘITĂ dacă NU ÎNVĂȚ să las să treacă prin mine și aceste bucurii mărunte.
Cineva mic și iubit
*
Drag Copil mic și iubit,
Te numesc și te-am mai numit așa tocmai pentru a te învăța două lucruri esențiale: că ești mică, ești un copil pe Cale și ai nevoie să accepți asta pentru a crește. Apoi, că ești iubită de Cel ce Este Iubire și-ți dă putere, pricepere și îndrumare pe Cale ca să devii cea care ești chemată să fii în El!
Ai sesizat cu multă profunzime lucrarea vrăjmașului și am încredere că nu vei lepăda discernământul care se trezește în tine. Doar un lucru am de subliniat: bucuriile mici nu doar trec prin noi, ci și devin chiar meșteșugul Bucuriei sfinte, la măsura noastră actuală, dacă mulțumim și dăm slavă lui Dumnezeu pentru ele. Totul e să nu primești „oferta” vrăjmașului de a pierde bucuria centrându-te fie pe plăcere ca instrument de „astupare” a durerii, fie pe vinovăția că nu ești la măsura Sfintei Paraschiva, de exemplu. Tu să dai slavă lui Dumnezeu, să-ți lipești doririle inimii de mila Lui arătând Lui toate și, cu rugăciunile iubitei noastre Sfinte, să crești în duh ca să poți gusta „cât de Bun este Dumnezeu” cu tine cea „mai mică dintre surioarele” Domnului!
E atât de minunat să accepți că ești mic și să te dai pe Mâinile Domnului! Așa devii responsabilă numai pentru cele pe care conștiința ta, ghidată de părintele duhovnic, le numește păcat și greșeală.
Cu dragoste și respect și binecuvântare,
Maica ta Siluana

Niciun comentariu: