luni, 2 aprilie 2012

Tort de post cu vişine şi ciocolată

Pentru blaturi am avut nevoie de: zahăr, ulei, apă, făină, praf de copt, cacao, esenţă de rom, gem de vişine şi alune.
Pentru cremă am folosit: lapte de soia cu aromă de portocale, vişine din compot fără sâmburi, o budincă de căpşuni şi o budincă de ciocolată.
Pentru glazură am folosit apă şi ciocolată amăruie de post.

Blat 1
O cană de zahăr, o cană de ulei, o cană de apă se amestecă într-un vas până se topeşte zahărul, apoi se adaugă două căni de făină, două linguri de cacao, un plic praf de copt, o esenţă de rom şi două linguriţe de gem de vişine. Se amestecă bine cu o lingură de lemn şi se aşează în forma de tort pregătită dinainte cu o hârtie de copt. Se pune la cuptor pentru 30 de minute.

Blat 2 
E la fel, cu mici excepţii. 
O cană de zahăr (la al doilea blat nu am mai folosit decât jumătate din cantitatea de zahăr de la primul pentru că mi s-a părut prea dulce primul blat), o cană de ulei şi o cană de apă se amestecă până se topeşte zahărul, se adaugă două căni de făină, două linguri de cacao, esenţa de rom, praf de copt şi alune tăiate. Se dă la cuptor la fel ca primul blat. Se verifică cu o scobitoare dacă se leagă de ea compoziţia şi dacă nu se lipeşte nimic se scoate din cuptor. 

Crema
Pentru cremă am folosit două budinci pe care le-am făcut în mod obişnuit, doar că am folosit lapte de soia şi nu am pus deloc zahăr pentru că laptele era deja îndulcit. 

Pe primul blat am pus un rând de budincă de căpşuni apoi câteva vişine din compot. Era folositor să le pun la scurs câteva minute, însă eu le-am pus direct din compot pe tort, dar rămâne să fac asta data viitoare :)
După ce am pus vişinele am pus restul de budincă. N-am reuşit să o aşez bine pentru că vişinele o luau la sănătoasa de pe budincă şi a fost ceva mai delicat să pun restul de budincă, de unde şi forma mai ciudată a lui :) Peste budinca de căpşuni am pus budinca de ciocolată şi apoi două linguri de gem de vişine. Am acoperit apoi cu al doilea blat. 

Glazura a fost foarte simplă. Am pus ciocolata amăruie de post într-un vas pe foc, cu puţină apă, până s-a topit şi s-a omogenizat apoi am pus-o pe tort. Am acoperit tortul cu felii de banane şi cu nucă de cocos şi abia aşa a fost gata. Oricum, arată ca un ozn... :(

Dar a fost bun! :)

2 comentarii:

Unknown spunea...

Cat de bine arata!

Ramona spunea...

Mulţumesc, Monica. A fost mai mult gustos decât aspectuos. :)