miercuri, 26 octombrie 2016

Asprimea faţă de aproapele este primejdioasă

''Asprimea faţă de aproapele este primejdioasă. Cei aspri înaintează numai până la o anumită măsură si rămân la nevoinţa trupească. In purtarea cu oamenii trebuie să fim buni, blânzi, ingăduitori.Părintele Tadei mi-a istorisit atunci un vis anume al său: Abia adormisem, şi visez că am murit. Doi tineri m-­au dus într-o încăpere si m-au aşezat pe un suport, între ei. De-a dreapta mea se aflau judecătorii. în spate, la stânga, cineva mă învinovăţea si grăia astfel: iată, acesta este cel care nu se poate înţelege cu nimeni! Am tăcut mirat. Atunci, acelaşi glas, din colţ, a repetat aceste cuvinte. Tânărul care se afla în partea mea dreaptă îmi spune: Nu te teme! Nu-i adevărat că nu te poţi întelege cu nimeni! Doar pe tine însuţi nu te poţi înţelege!'' (Staretul Tadei de la Manastirea Vitonita, Despre asprime)

Niciun comentariu: