duminică, 3 august 2008

Rugati-va unul pentru altul!

Rugati-va pentru cei ce va vatama (Matei 5, 44)

O întâmplare trăită de cineva foarte drag mie si petrecută zilele acestea. Simplă şi adevărată.

- De ce eşti atât de trist, dragul meu T.?
T. mă privea neputincios, ca omul care nu înţelege de ce i se întâmplă tocmai lui asemenea lucruri.
- Am vrut să ajut pe cineva, am vorbit frumos, calm, si mi s-a răspuns urât, obraznic.
Îl priveam cum îşi lasă capul în mâini. Parea obosit. Cu toate că e la o vârstă respectabilă si a trecut prin multe greutăţi în viaţă, are o sensibilitate aparte.
Povesteşte încet, ce i s-a întâmplat.
- Doi oameni m-au supărat, mi-au vorbit urât, unul chiar a strigat după mine: “prostule, tu să taci, nu te priveşte pe tine ce vreau sau nu, să fac eu; tu acolo la biserica, du-te, nu aici”. Cum să nu fiu trist!
- Scrie-i dragul meu la pomelnic, scrie-i pe toţi aceşti “prieteni” să-i pomenească Părintele la Sfânta Liturghie. Bieţii de ei sunt doar nişte oameni care suferă şi care au nevoie de ajutor.
Dacă te rogi pentru cel care te-a supărat, pentru cel care te-a rănit, te-a jignit, care ţi-a făcut rău, se petrec lucruri minunate. Îngerul cel rău se îndepărtează de el şi comportamentul lui se schimbă. Rugăciunea face adevărate minuni. Numai Dumnezeu schimba inima omului.
Roagă-te pentru ei si trece-i pe pomelnic. Du-i aşa la “Doctor”, la spitalul de care au nevoie cel mai mult acum!
Zis si făcut. T. ia o foaie de hârtie şi scrie.
- I-am scris pe toţi, îmi spune cu speranţa în glas, dar si cu un fel de neîncredere sau o fi doar curiozitate!
După câteva zile imi spune plin de uimire: ştii că i-am scris pe pomelnic?
–Da.
- Acum, să-ti spun ce s-a întâmplat: cel care mi-a vorbit urât şi-a cerut scuze iar cel care mi-a spus atunci “prostule”, azi mi-a făcut cu mâna din depărtare şi s-a bucurat la vederea mea, de parcă nu m-ar fi întâlnit demult!

Şi câte alte multe minuni se petrec la Sfânta Liturghie!

Ramona

Niciun comentariu: