sâmbătă, 4 octombrie 2008

"Eu, Dumnezeu, te iubesc!"


“L-am cautat pe Dumnezeu in oamenii din satul meu. Apoi in carti, in idei si simboluri. Dar acest lucru nu mi-a dat nici pacea, nici iubirea. Intr-o zi am descoperit in scrierile Sfintilor Parinti ai Bisericii ca e cu putinta sa-L intalnesti pe Dumnezeu in mod real prin rugaciune. Si aici L-am auzit spunandu-mi: Indrazneste sa intelegi ca Eu, Dumnezeu, te iubesc!
Atunci, cu rabdare, m-am pus pe lucru. Astfel am inteles treptat ca Dumnezeu este aproape, ca ma iubeste si ca umplandu-ma de iubirea Lui, inima mea se deschide celorlalti. Am inteles ca iubirea e comuniunea cu Dumnezeu si cu celalalt. Si ca fara aceasta comuniune, lumea nu e decat tristete, ruina, distrugere, masacre. Sa vrea numai, lumea, sa traiasca in aceasta iubire, si atunci ar cunoaste viata vesnica“.
(Pr. Dumitru Staniloae - “Mica Dogmatica vorbita. Dialoguri la Cernica“)

Maine, 5 octombrie 2008, se implinesc 15 ani de la mutarea la Domnul a Parintelui Dumitru Staniloae.
Parintele Staniloae despre singuratate
Pr. Dumitru Staniloae: Compasiune si iertare
Iubitii mei
Parintele Dumitru Staniloae: un dar pe care Dumnezeu l-a facut Ortodoxiei - de PR. GHEORGHE HOLBEA
Cuvintele rostite de Parintele Staniloae in clipele de dinaintea mortii
ULTIMUL INTERVIU AL PĂRINTELUI STĂNILOAE, PORTRET BIO-BIBLIOGRAFIC SI UN EXTRAS DIN “ORTODOXIE SI ROMANISM”
http://www.dumitrustaniloae.ro/

Niciun comentariu: