sâmbătă, 27 decembrie 2008

Mosu` are acum casuta de email


In prima zi de Craciun, spre seara, au venit cativa copilasi la colindat, printre care si fetita unor prieteni. Fetita mi-a povestit, foarte fericita, ca Mosul i-a adus patinele mult dorite. Dar nu i-a scris scrisoare, nu, ci i-a trims un email! Si Mosu` i-a adus si enciclopedia si cutiuta cu creioane colorate pe care i le-a cerut... Dar cel mai mult s-a bucurat de patine!
Ei...cam asa ceva doream si eu sa-mi aduca mosul, cu foarte multi ani in urma :) ; imi doream o pereche de patine albe, frumoase. Nu-i ceream altceva. Ii scriam frumos o scrisoare pe care o introduceam intr-un plic si o dadeam parintilor sa o trimita Mosului. Mosul imi raspundea de obicei printr-o scrisorica batuta la masina.
Hm, de unde sa aiba mosul masina de scris!?...
Apoi, patinele nu mai veneau...si iaca asa m-a dezamagit foarte tare mosu`. De aceea nu i-am mai scris niciodata...nici macar pe email!
*
Pana acum cateva saptamani eram ferm convinsa ca eu le voi spune copiilor mei ca Mos Craciun nu exista. Dar...intr-o zi...stateam in statia de autobus avand in brate doua cutii cu bomboane de ciocolata, primite in dar. Ce sa fac eu cu atata ciocolata? Daca incep una nu ma las pana nu le termin pe toate... Era frig si incepuse sa ninga. Vad o fetita de 9-10 ani, cu capul gol, cu o haina veche si cu manutele in buzunar. Cand a trecut pe langa mine mi-a venit un gand. Ii spun sa stea putin si o intreb daca nu vrea o cutie cu ciocolata. In timp ce-mi raspunde afirmativ, iau o cutie si i-o intind. O apuca cu ambele maini, se uita in ochii mei si ma intreaba plina de speranta:
-E de la Mosul?
-Da, ii spun repede, e de la Mosul...de la Sfantul Nicolae.
Apoi dispare repede si o pierd din privire.
Imi amintesc doar bucuria din ochii ei si zambetul larg cu care m-a intrebat daca e de la Mosu`. Da , e de la Mosu`, care nu a uitat-o...
Le voi spune copiilor mei ca exista un Mos care aduce daruri, dar le voi explica cine este de fapt acest Mos atat de indragit de copii. Le voi spune despre Mos Nicolae - adevaratul Mos Craciun , care nu are nevoie de scrisori si nici de email pentru a sti ce-i trebuie unui copil.


Ramona

2 comentarii:

Ana spunea...

ce frumos,Ramona! Doamne ajuta!

Ramona spunea...

Da, frumosi sunt copii si nevinovati.
Bucuria fetitei a fost si bucuria mea, pe care Bunul Dumnezeu mi-a daruit-o la sfarsitul unei zile grele.
Doamne ajuta!