marți, 1 iunie 2010

Nu sunt...

Nu sunt aşa cum par că sunt –
Un chip de sfântă înrămată
Cu fir de-argint în păr cărunt,
De lumea-ntreagă admirată.
Nu sunt aşa cum mă vedeţi...
Un ,,eu” ascuns îmi poartă chipul.
Eu ştiu că sfântă mă credeţi,
Dar relele mi-s cât nisipul.
Nu sunt aşa cum aţi crezut –
O stea în noaptea fără stele...
Sunt ca luceafărul căzut;
Doar voi mă puneţi între ele.
Nu sunt aşa cum aţi visat –
Un dor ce-şi leagănă iubirea...
Sunt un suspin care-a lăsat
În urma lui neprihănirea.

Nu sunt aşa cum mă doreaţi –
Surâs de-albastru în privire...
N-aveţi acum ce s-admiraţi,
Sunt doar o umbră de iubire.
Nu sunt aşa cum vreţi să fiu –
Un zâmbet sfânt de paşnic înger...
Sunt plâns de umbre...sidefiu,
Întors spre rana-n care sânger...
... Nici cum ai vrea Tu, Doamne, nu-s –
Copil ce-aşteaptă joc de îngeri
Visând doar flori şi fluturi Sus
Uitând de of-uri şi de plângeri...
Fă o minune, Domnul meu!
Întoarce-mă-n sfântă pruncie...
‘Noieşte-mi chipul dup-al Tău
Ca să-l păstrez şi-n Veşnicie.

Mariana Doina Leonte (Psalm de dor)

6 comentarii:

Miriam spunea...

Ramona, mă bucur mult că poezia aceasta place mult şi mulţi se regăsesc în ea. Mâ gândesc acum, ascultând sfatul unui mare poet, să îmi semnez numele întreg...Asta nu înseamnă, desigur, lipsă de smerenie.
Deci numele întreg este Maria(na) Doina Leonte. Sau poti trece doar Mariana L.
Îmbrăţişări sfinte! Şi fie ca tot ce e inspirat de sus, să zboare şi să se odihnească peste inimile credincioase!
Doamne ajută!

Ramona spunea...

Doamne, ajuta!
si iti multumesc inca o data, Mariana.

Ionut Trandafirescu spunea...

nu pot descrie cat de mult mi-a placut aceasta poezie cand am descoperit-o.

profit de ocazie sa multumesc inca o data, Psalm de dor

Ramona spunea...

ei, draga fir de trandafir, eu iti multumesc pentru multe. cum o sa te rasplatesc eu vreodata? :)
numai Domnul poate rasplati o inima buna...

rodika spunea...

Sper ca nu e nicio aluzie la ceea ce ti-am spus. Cu aceeasi admiratie...

Ramona spunea...

tu spui multe:)
nu stiu ce la ce te referi.
te imbratisez.