luni, 2 martie 2009

Sa calatorim impreuna cu Domnul prin Postul Mare, spre Inviere

A inceput Postul Mare. Am primit cu drag invitaţia Nataliei, de a călători împreună şi în acest post, iar azi am preluat şi lista călătorilor însoţită de pomelnicul pentru rugăciunea comună.
"Să postim împreună, să ne rugăm împreună şi unii pentru alţii. Ca şi propuneri concrete, eu m-am gândit la:
· - să ţinem postul alimentar, care ne uşurează şi ne disciplinează trupul (pentru cei care au binecuvântare de la duhovnic să nu ţină partea alimentară, rămân multe alte feluri de post)
· - să înmulţim programul zilnic de rugăciune
· - să ne întâlnim cu toţii în rugăciune în fiecare seară, la ora 22
· - să reducem navigatul pe internet şi să îl înlocuim cu lecturarea de cărţi, care are altă aşezare şi fixare în suflet
· - să zâmbim mult, să iertăm, să întindem mâini de ajutor
· - să nu mai răspundem atunci când cineva ne greşeşte sau ne răneşte
· - să îl încredinţăm Domnului printr-o rugăciune şi să îl binecuvântăm pe fiecare om pe care ni-l trimite Dumnezeu, în fiecare zi.
Aştept şi propunerile voastre, aşa cum aştept şi să vă alăturaţi acestei împreună-călătoriri spre Înviere, printr-un comentariu sau mail sau oricum puteţi da de veste. Nu trebuie să aveţi blog, nu trebuie nimic, doar să îmi spuneţi numele, ca să alcătuim un pomelnic comun. În rest, fiecare contribuie cu ce poate şi crede că este de folos, nimic nu este „obligatoriu” în afară de rugăciune, care este cea mai importantă.
Vă aştept cu mare drag,
Natalia"

Împreună călători (până acum)
· Pr. Marius
. Ionela-Catalina
. Daniel cu fam.
. Dumitru cu fam.
. Lidia-Octavia cu fam.
. Jenica cu fam.
. Gratiela cu fam.
. Adrian cu fam.
. Aniela
. Claudia cu fam.
. Maria cu fam.
. Iulia cu fam.
. Liliana-Mladita cu fam.
. Valeriu cu fam.
. Cornelia
. Nicoleta
. Adrian
· Adriana
· Adriana si Florica-Nina
· Alina
· Alina-Cristina
· Alina-Mihaela
· Ana-Maria
· Andrea
· Bogdan cu fam.
· Carmen
· Claudiu cu fam.
· Cornelia Liviana si Dumitru
· Cristina
· Daniela Gina Adela
· Dorin
· Elena
· Elena
· Elena Valentina
· Gabriela cu fam.
· Georgiana
· Ioana
· Ioana Elisabeta
· Irina
· Irina
· Laura
· Lavinia
· Livia si Cornel
· Mara
· Maria
· Mariana cu fam.
· Marieta cu fam.
. Marilena cu fam.
· Marilena cu fam.
· Mihaela-Simona
. Mihai-Sorin cu fam.
· Nicoleta cu fam.
· preoteasa Aura
· preoteasa Eufemia
· preoteasa Natalia
· preoteasa Veronica
· Ramona
· Roxana
· Sorin
· Valeriu cu fam.
· Vasilica

Pomelnicul pentru rugăciunea comună
Pomeneşte Doamne, pe toţi ierarhii Bisericii Ortodoxe Române, în pace, întregi, cinstiţi, sănătoşi, îndelungaţi în zile, drept învăţând cuvântul adevărului Tău.

Adaug aici si cuvantul Părintelui Savatie Baştovoi:
Iertarea - începutul iubirii

O săptămînă fără internet!
A început postul mare. Întreaga Biserică s-a adunat în această seară dornică să dobîndească şi să dăruiască iertare. Ne-am cerut iertare unul de la altul şi de la Dumnezeu. Aşa cum am iertat fiecare, am fost iertaţi şi de Dumnezeu.Acest început de post trebuie să pună capăt unei perioade destul de tulburate prin care am trecut cu toţii. Să ne scuturăm de tot ce a fost rău pentru a putea sta liniştiţi, măcar puţină vreme, în faţa lui Dumnezeu. O săptămînă de rugăciune este cel mai binevenit demers pentru limpezirea şi unirea noastră a tuturor. În această săptămînă îmi declar blogul închis şi îi îndemn şi pe ceilalţi fraţi care administrează bloguri şi site-uri ortodoxe să boicotăm pentru o săptămînă internetul. Oricum, sînt sigur că în această vreme în lume nu se va întîmpla nimic mai important decît metaniile pe care le vor bate preoţii şi credincioşii în biserici şi în cămările lor.
Părintele Arsenie Papacioc mi-a zis odată că nu există pe lume un lucru mai mare decît lacrima pocăinţei. Cine ştie, poate că Dumnezeu ne va da în aceste zile măcar o astfel de lacrimă care să valoreze mai mult decît întreaga lume cu toată mîndria şi deşertăciunea ei.
Îmi cer iertare de la toţi cei care se vor întîmpla să citească aceste cuvinte, dar şi de toţi cei care mă cunosc, pentru tot cu ce le-am greşit vreodată. Pe mulţi i-am jignit şi pe mulţi i-am smintit cu faptele şi cuvintele mele. Fac metanie tuturor dorind să fiu iertat. La rîndul meu, iert pe toţi cei care au simţit vreodată că mi-au greşit cu ceva şi Îl rog pe Dumnezeu să ne ierte, ca unul ce singur are putere a ierta.
Un post plăcut tuturor! Ne revedem la Duminica Ortodoxiei!

Niciun comentariu: