De ce să ne cerem iertare?

Într-o dimineaţă , după Sfânta Liturghie, Stareţul se afla în biroul său şi discuta.
La un moment dat s-a adaugat celor de faţă şi un fiu duhovnicesc al său, cu fiica sa de patru ani. Stareţul a observat îndată că cea mica era mânioasă şi a cerut să afle pricina. Deoarece aceea nu răspunse, a început tatal ei să explice că putin mai înainte lovise pe unchiul ei în timp ce glumea cu ea. În ciuda recomandărilor ce i s-au făcut şi a iertării unchiului ei, ea nu ceruse iertare.
Atunci Stareţul îi lasă pe toţi în birou, o ia pe fetiţă de mână şi merge în camera alăturată. De acolo telefonează unchiului ei, îi explică pricina telefonului şi spune fetiţei :
- Hai, copilul meu cel bun, cere iertare de la unchiul tău.
Cea mică însă ţinea gura strânsă.
- Un cuvinţel este, spune-l, copilul meu cel bun. Iată, eu mâine îţi voi lua un dar. Spune acest cuvânt scurt.
Cea mică rezistă cu tăcere îndărătnică. Atunci Stareţul a spus ca pentru sine: Vezi cum se teme diavolul de cuvântul acesta, chiar şi când îl spune un copil mic! Vezi cum a legat-o şi n-o lasă!
Încercarea continua de mai bine de jumate de oră. La sfârşit, Stareţul spune fetiţei cu un ton mustrător:
- Ascultă, copilul meu, dacă nu ceri iertare nu vei avea ajutorul lui Dumnezeu şi te vei îmbolnavi. Ai auzit? Te vei îmbolnăvi!
Copila a început să şoptească printre dinţi ” iertaţi “. Stareţul insistă:
- Mai tare, copilul meu, mai tare să auda şi diavolul şi să fugă departe!
Copila spune din nou puţin mai tare. Atunci Stareţul o sărută, îi dă bani şi o duce în birou, unde lăsase pe vizitatori să aştepte.
- Daţi-i toţi câte o suta de drahme deoarece astazi s-a luptat cu diavolul şi l-a biruit!

Din Crampeie de viata. Din viata si invatatura parintelui Epifanie Teodoropulos

Via Parohia Ortodoxă Română din Oslo

Comentarii

ioana a spus…
bietul copil neinteles....
Ramona a spus…
Ioana fiind...?
Ramona a spus…
De fapt, dacă mă gândesc un pic, am dat hrană tare celor cu dinţi de lapte. My mistake...

Postări populare de pe acest blog

Ajutorul venit prin rugaciunea catre Maica Domnului

În mine e iadul, în mine e raiul...

Paraclisul Maicii Domnului