O, daca as putea sa patrund in inima unui tanar, de as putea sa ii patrund in intimitate si sa il trezesc, sa il fac sa constientizeze efemeritatea lucrurilor. De as indrazni sa il fac sa inteleaga atatea aspecte… atatea idei… O, daca as putea intra in inima unui tanar si sa strig: Nu te lasa inselat si ucis de lume! Nu incerca sa te lasi condus de ea, de atractiile ei, de logica ei. Lumea nu e ceea ce pare! Lumea e o iluzia, lumea nu poate oferi, nu poate crea. Binele ei este o mare minciuna! Iti va devora sufletul prin placeri si distractii in inceput, insa, apoi, dupa ce ti-a luat toata vlaga, toata puterea, toata-ti capacitatea creatoare te abandoneaza deznadejdii, te uita, te inunda cu complexitatea nepasarii si iti raneste asteptarile prin indiferenta!
Lumea este puterea ce isi urmareste doar propriul scop. Iti foloseste expresia vitala si apoi te abandoneaza, te abandoneaza minciunii si nonsensului. Lumea e cuprinsa de tristete, plafonare si mediocritate. Ea nu te implineste, nu se ridica la masura nazuintelor tale. Ea percepteaza defectuos, nu reprezinta etalonul credintelor tale. Ofera prostgust, ura, mizerie, suferinta… Si chiar daca nu esti cu ea, nu inseamna ca esti singur.
Tanarul ortodox iti este sprijinul, el iti ofera prietenia adevarata. Cauta-l… el este langa tine.
Tanarul ortodox nu este parte neglijata a societatii, el nu este un intrus, un neadecvat, un evadat al societatii. Tanarul ortodox e la fel ca ceilalti tineri ai lumii, tanarul ortdox e integrat si oscileaza si el ca toti intre bine si rau, insa discernamantul lui ii este marea putere.
Tanarul ortodox este minunea societatii, el are tot ce societatea are nevoie. Tanarul ortodox nu este un habotnic, o persoana exagerata si inchisa in dogma. Este la fel ca ceilalti, tanarul ortodox mananca, doarme, calatoreste, invata, iubeste, canta, rade, plange, se bucura de tot, se bucura de viata, suspina, cade, invinge… Dar toate acestea, prin HRISTOS, odihnesc, limpezesc si inalta sufletul lui plin de visuri, de nazuinte si ganduri frumoase.
Tanarul ortodox isi cunoaste scopul, planul, tinta. El stie care ii sunt armele si isi cunoaste adversarul. El se mobilizeaza si actioneaza inteligent. El nu se lasa prada entuziasmului precar si nici nu ramane usor impresionat, e prevazator si anticipeaza pericolul. Tanarul ortodox lupta, se straduieste, rabda si isi cauta fericirea alaturi de Hristos.
Calea acestei vieti incepe cu Spovedania: taina cea mai benefica, cea mai simpla si cea care deschide sufletul in Hristos, marturisindu-i ca pe o povara toate cate s-au adunat acolo. Aici se produce misterul, taina tanarului, aici isi recapata puterile, aici isi alimenteaza pofta de viata, aici isi remediaza neputintele, aici isi curateste sufletul. Tanarul ortodox e inteligent. El constientizeaza caderea si o evita. Iar daca inevitabilul se produce isi cauta scaparea tot prin Spovedanie. Tanarul ortodox a inteles ca mantuirea e paradoxala, pe cat de usoara, pe atat de dificila. El spera, lupta, nu abandoneaza.
Tanarul ortodox e lumina, e bucurie. Tanarul ordotox e alternativa, el e model, raportarea celorlalti la frumoasa vietuire crestineasca. Tanarul ortodox e etalon pentru tinerimea pierduta in nonsensul societatii moderne. El te ajuta pentru ca stie, el te lumineaza pentru e in Lumina, el te odihneste pentru ca e invadat de pacea lui Hristos.
Orice suflet care se spovedese sincer primese Lumina; dar, trebuie sa ramana in Biserica, in modul ei de viata, pentru a o pastra si spori…
Tinere drag nu trebuie sa uiti ca lumea, care este un sistem de existenta conventional, artificial, nu le cunoaste, nu le are si nu poate oferi aceste bucurii, aceste percepte… Si de aceea produce, inevitabil, tipul acesta de tanar cinic, dispretuitor si plictisit, gol pe dinauntru, trist pe dinafara, ce traieste conectat, ce isi capteaza vitalitatea doar prin device-uri, prin aparatura si aparate . Acest tip de tanar este cel bolnav, este tipul e handicapat ce nu realizeaza alternativa. Este acel tip de imbolnavire adusa pana la stadiul de coma. Nu mai percepi realitatea, sensul si bucuria vietii.
Asa cum spune mare Bernea :”Plinatatea bucuriei si caracterul ei major, puritatea ei, fac ca omul sa cunoasca o stare de superioara satisfactie si spiritualizare; ea vine ca o lumina binefacatoare, ca o incantare a fapturii si a existei atat de incercate a omului. Cine a trait adevaratele si marile bucurii marturiseste aceasta abundenta de lumina si cantec.” De aceea prin bucurie tanarul se poate lupta, se poate ridica, se poate ruga, poate trai…
Bucura-te tinere in Hristos si sensibilizeaza-ti viata, incarca-te de visuri si nazuieste dupa mantuire.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu