miercuri, 16 iunie 2010

Tinerea de minte a raului

Tânărul cel „îndatoritor”

Avva Isaac Tebanul lucra încercând să facă o plasă de ţânţari. Pricepând însă că greşea undeva, se tot gândea cum să îndrepte greşeala. Astfel a trecut o zi întreagă şi tot nu ştia ce să facă. În timp ce se tot întreba cum trebuia să procedeze, intră pe fereastră un tânăr care-i spuse:
- Ai greşit, dă-mi lucrul tău să-l îndrept eu!
- Pleacă de-aici şi lasă-mi lucrul cum e, îi răspunse avva Isaac.
- Bine, dar vei fi păgubit, cu un lucru prost făcut.
- Şi ce-ţi pasă ţie? îl întrebă avva.
- Îmi pare rău de tine şi de osteneala ta care-i zadarnică. De altfel, eşti al meu.
- De ce spui asta?
- Fiindcă te-ai împărtăşit de trei ori, ţinând minte răul vecinului tău.
- Spui minciuni, răspunse avva Isaac.
- Nu spun minciuni. Nu ţii duşmănie aproapelui tău pentru câteva boabe de linte? Eu ştiu aceasta, fiindcă eu sunt responsabil cu ţinerea de minte a răului. De aceea eşti al meu!
Îndată ce a auzit acestea, avva Isaac a plecat din chilie, s-a dus la vecinul său şi a bătut metanie. Când s-a întors, a văzut că demonul îi distrusese rucodelia şi rogojina pe care-şi făcea metaniile, înfuriat fiind de pocăinţa avvei.
(Limonar)

Darurile Sfântului Duh”, editura Sophia, 2006 - Darul luptei împotriva diavolilor

Despre tinerea de mintea a răului puteți citi si aici:

Tinerea de mintea a răului- Pr. Constantin Coman

Despre tinerea de minte a răului- fragmente de la Sfinții Părinti

"Precum fumul alungă albinele, tot așa ținerea de minte a răului alungă cunoștința din inima...În ce se dizolvă ținerea de minte a răului? În aducerea aminte de frica de Dumnezeu si de ziua sfârșitului...Dacă vezi pe cineva păcătuind, nu vorbi, nici nu-l judeca, nici nu-l urî, pentru ca nu cumva să cazi și tu în același păcat. Zi mai bine: eu sunt mai rau decât acesta! " Sfântul Efrem Sirul

Niciun comentariu: