Treceți la conținutul principal

Tinerea de minte a raului

Tânărul cel „îndatoritor”

Avva Isaac Tebanul lucra încercând să facă o plasă de ţânţari. Pricepând însă că greşea undeva, se tot gândea cum să îndrepte greşeala. Astfel a trecut o zi întreagă şi tot nu ştia ce să facă. În timp ce se tot întreba cum trebuia să procedeze, intră pe fereastră un tânăr care-i spuse:
- Ai greşit, dă-mi lucrul tău să-l îndrept eu!
- Pleacă de-aici şi lasă-mi lucrul cum e, îi răspunse avva Isaac.
- Bine, dar vei fi păgubit, cu un lucru prost făcut.
- Şi ce-ţi pasă ţie? îl întrebă avva.
- Îmi pare rău de tine şi de osteneala ta care-i zadarnică. De altfel, eşti al meu.
- De ce spui asta?
- Fiindcă te-ai împărtăşit de trei ori, ţinând minte răul vecinului tău.
- Spui minciuni, răspunse avva Isaac.
- Nu spun minciuni. Nu ţii duşmănie aproapelui tău pentru câteva boabe de linte? Eu ştiu aceasta, fiindcă eu sunt responsabil cu ţinerea de minte a răului. De aceea eşti al meu!
Îndată ce a auzit acestea, avva Isaac a plecat din chilie, s-a dus la vecinul său şi a bătut metanie. Când s-a întors, a văzut că demonul îi distrusese rucodelia şi rogojina pe care-şi făcea metaniile, înfuriat fiind de pocăinţa avvei.
(Limonar)

Darurile Sfântului Duh”, editura Sophia, 2006 - Darul luptei împotriva diavolilor

Despre tinerea de mintea a răului puteți citi si aici:

Tinerea de mintea a răului- Pr. Constantin Coman

Despre tinerea de minte a răului- fragmente de la Sfinții Părinti

"Precum fumul alungă albinele, tot așa ținerea de minte a răului alungă cunoștința din inima...În ce se dizolvă ținerea de minte a răului? În aducerea aminte de frica de Dumnezeu si de ziua sfârșitului...Dacă vezi pe cineva păcătuind, nu vorbi, nici nu-l judeca, nici nu-l urî, pentru ca nu cumva să cazi și tu în același păcat. Zi mai bine: eu sunt mai rau decât acesta! " Sfântul Efrem Sirul

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ajutorul venit prin rugaciunea catre Maica Domnului

“Facă-se voia Ta”, mărturisim atunci când spunem rugăciunea “Tatăl nostru”, însă de multe ori ne gândim la voia noastră si, pentru ca realitatea nu se potriveşte-de cele mai multe ori- cu visele noastre, suferim cumplit si apar chiar gânduri de deznădejde...
Citind câteva marturii ale unor tineri care suferă pentru ca nu li s-au împlinit diferite vise de iubire, mi-am amintit de ceea ce spunea odată o prietenă. Mărturia ei, sper să fie de ajutor şi altora.
În adolescenţă vorbea cu un băiat, primul ei prieten. După un timp, acesta s-a despărţit de ea. Suferea sărăcuţa, căci îl iubise şi se gândise tot timpul că "el e alesul".
A început să se roage şi citea în fiecare zi Paraclisul Maicii Domnului. Este acolo o rugăciune care spune aşa: "necazul meu îl ştii, dezleagă-l precum voieşti". Chiar daca ea mai plângea şi se gândea că poate se vor împăca, se ruga în continuare Maicii Domnului si isi punea nădejdea in ajutorul ei. Aşa s-a uşurat suferinţa ei si treptat şi-a r…

În mine e iadul, în mine e raiul...

În mine e iadul, în mine e raiul; lumina și întunericul, binele și răul, bucuria și durerea, isihia și haosul. Eu dau valoare la tot ceea ce este în jurul meu. De mine depinde dacă scormonesc în mizerie sau caut însetat opaițul de lumină din orice, din tine, din mine, din ei...

Nu învinovăți pe Dumnezeu, pe oameni, viața, pentru alegerile făcute cândva și pentru ce iese din tine, urât sau frumos.

Curaj! Bucură-te de viață!
"Prea tarziu" este doar ultima bătaie a inimii!...

Pr. Hrisostom Filipescu

Baia Mare, 9 decembrie, conferința: „Pruncul în pântecele mamei – cea mai mare minune din Univers”

Asociația „Maramureș pentru Viață și Familie” vă invită să participați la conferința „Pruncul în pântecele mamei – cea mai mare minune din Univers”.
Invitat special: Claudiu Bălan, președintele Asociației „Ortodoxia Tinerilor”.

Conferința va avea loc în data de 9 decembrie, de la orele 17:00, în sala de conferințe a Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” din Baia Mare.